Grundmodul

Grundmodul

Kassanova Affärssystem är ett Order, Lager och Faktureringssystem. Systemet består av en grundmodul och flertalet tillvalsmoduler så att man kan anpassa systemet efter sina egna behov. Nedan ser ni exempel på vad som ingår i grundmodulen.

Grundmodulen är kärnan i hela Kassanova

  • Registervård av artiklar, kunder, kundkategorier, varugrupper, leverantörer m.m.
  • Registrering av avtal, offert, kampanjer, rabatter m.m.
  • Försäljning på order, följesedel, kontant, presentkort m.m.
  • Kundreskontra med fakturabild
  • Samlingsfaktura
  • Leverantörsreskontra
  • Lagerhantering med inköp, inleverans, inventering, lagersaldo m.m.
  • Statistik på kundgrupper, kunder, varugrupper, artiklar, olika tidsperioder till Excel.
  • Sökhistorik t ex följesedlar, kvitto, order, offert
  • Streckkodshantering för t ex hyllkantsetiketter, streckkodshantering vid inleverans
  • Hantering av bryttillägg (kundunikt och baserat på förpackningsstorlek/antal)
  • Kulörbeteckning(NCS-kod) på försäljning (order/följesedel/faktura/kvitto)
  • Hantering av valfri enhet, jmf-pris m.m.
  • Automatiska inköpsförslag baserat på beställningsparametrar inkl. säsongsvariationer
  • Hantering av restbeställningar
  • Hantering av projektnummer/märke/referens